Wees in de buurt van goede woorden

dit is wat ik leerde over media en (online) zichtbaar zijn

Deze week was ik co-host, gast, hotseatcoach, interviewer, instagrambarista – ja, geef er maar een naam aan – op het Brave New Media World event van creatief ondernemer Zarayda Groenhart. Een event over (online) zichtbaarheid en media. Welke ontwikkelingen zijn er allemaal? Hoe kun je als ‘kleine ondernemer’ media inzetten voor je bedrijf? Het was een bijzonder event waarin mooie verhalen werden gedeeld en diverse vakmensen uit de media ook hun visie gaven op alle nieuwe ontwikkelingen die op dit moment op ons afkomen.

Zichtbaarheid is voor elke ondernemer en leider een belangrijk thema. Ja, ook als je denkt dat je niets te melden hebt en ja, ook als je niet zoals iedereen op social media een leven hebt dat zich afspeelt op goudgele stranden met elke dag cocktails die je dan begeleidt met de altijd enorm inspirerende hashtag lof mai laif! -> #lovemylife.

Simpel gezegd: als we jou niet kennen, kunnen we niet voor je kiezen.

In dit blog deel ik in korte one-liners wat ik de afgelopen dagen leerde. Wil je meer context en een uitgebreider verhaal over (één van) de lessen? Luister dan naar de podcast die je onder het blog vindt. Daarin hoor je meer achtergrond over de one-liners en hoe je die voor jezelf kunt toepassen. Ga daarna lekker aan de slag met de inzichten. En maak als altijd hierin je eigen keuzes. 

1-Innovatie gaat niet alleen over het vernieuwen van je diensten maar nog veel meer over jezelf vernieuwen, en je laten beinvloeden. In plaats van dat je steeds anderen probeert te beinvloeden.

2-Pitch je idee nooit als een hitsige tienerjongen.

3-Online zichtbaarheid is het begin van een gesprek.

4-Vergeet nooit waar het jou om begonnen is.

5-Onderzoek je aannames over zichtbaarheid.

6-Je blinde vlek is where the magic happens.

7-Als we je niet kennen, kunnen we niet voor je kiezen.

8-Deel je glamour én je shit. The real story. The real you.

9-Wees in de buurt van goede woorden.

10-Op een event? Let extra goed op wie je ontmoet op het toilet.

Nog één bonusles en omdenker: Juist door alle nieuwe en snelle ontwikkelingen die op ons afkomen, kun je elke vijf jaar het roer omgooien.

Tot slot hoor je in de podcast die ene belangrijke vraag die ik stelde tijdens het interview dat ik maakte met Zarayda. Een vraag waarvan ik hoop dat jij hem jezelf ook gaat stellen, omdat jouw antwoord misschien nog wel de allerbelangrijkste les in zich heeft.

Nieuwsgierig naar meer verhaal en context achter deze lessen, ook om ze voor jezelf toe te passen? Luister dan hieronder naar de podcast. Veel plezier.

Zin in meer frisse verhalen met nadenkvragen over hoe je krachtige keuzes maakt en leeft en werkt op jouw voorwaarden? Meld je aan en je ontvangt voortaan de blogs, podcasts en video’s over verlangen, kiezen, durven en doen in je inbox.

dit veld niet invullen s.v.p.

6 Reacties

  1. chantal

    Heerlijke podcast Nicolle !! Dank je, Liefs ChantalV

    • Nicole Offenberg

      Dank je wel!

  2. Claudia

    Wauw Nicole, Dank voor deze lessen en inzichten. Vooral de allerlaatste vraag raakt mijn hart. Wat een prachtige vraag, Ik ben er ook stil van. Dankjewel. Ik ga geïnspireerd het weekend in.

    • Nicole Offenberg

      Graag gedaan. Mooi om dit te delen zo. En ja, de uitsmijter zat aan het eind van de podcast. Dank je wel en een fijn weekend!

  3. andrea

    Ik zal zeker onthouden: Deel niet je trauma maar je lessen! … want lessen zijn geen methodes maar ervaringen en ervaringen maken dat we groeien. ik besef dan ook dat mijn werk erover gaat om mensen te laten ervaren (ipv denken, denken, denken … )
    dat wil niet zeggen dat we onze hersenen moeten uitschakelen nee nee liever niet 😉 … maar het ervaren/voelen begint bij het fysieke/ het tastbare.
    Ik heb voeding gekregen om mijn eigen story beter te vertalen, waarom ik doe wat ik doe…
    Nicole, dank voor het delen! gratis goede, gezonde voeding ! Groei gegarandeerd 🙂

    • Nicole Offenberg

      Precies dat! Lessen heb je geïntegreerd in wat je nu doet, daarin zit de waarde van het delen. En: graag gedaan! Food for thought deel ik graag uit 🙂

Reageer